A nalyze learners(Öğrenenlerin analizi)
S tate objectives(Hedeflerin belirlenmesi)
S elect instructional methods, media, materials(Öğretim yöntem, medya ve materyallerin seçimi)
U tilize media and materials(Medya ve materyallerin kullanımı)
R equire learner participation(Öğrenen katılımı)
E valuate and revise(Değerlendirme ve gözden geçirip düzeltme)
ASSURE Modeli Aşamaları
A
|
Öğrenenlerin analizi
|
|
S
|
Hedeflerin belirlenmesi
|
|
S
|
Öğretim yöntem, medya ve materyallerin seçimi
|
|
U
|
Medya ve materyallerin kullanımı
|
|
R
|
Öğrenen katılımı
|
|
E
|
Değerlendirme ve gözden geçirip düzeltme
|
|
Ders: Bilişim Teknolojileri
Sınıf: 6.Sınıf
Konu: İnternete İlk Adım
Model: Assure Tasarım Modeli
1.ÖĞRENENLERİN ANALİZİ
Öğrencilerin genel özellikleri
Sınıf: İlköğretim 6.Sınıf
Yaş:10-11
Sınıf mevcudu: 25 kişi(15 kız-10 erkek)
Genel yetenekler: Görme, duyma, konuşma, okuma, yazma,anlama
Özel yetenekler: Resim yapma, görsel okur-yazarlık(sınıftaki bir kaç öğrencilerde yeterli olmadığı görülmektedir.)
Ön yeterlilikler:Daha önceki öğrenme yaşantılarında edindikleri bilgiler, bilişim teknoloji dersindeki bilgisayarları kullanabilme, internete erişimi sağlayabilme , site yapısını anlamak için öğrencilere bir ön yeterlilik kazandırmıştır.
Öğrenme Stilleri: Öğrencilerin değişik düşünme ve öğrenme biçimi vardır.Bu öğrenme biçimleri görsel, işitsel, mantıksal, sözel gibi öğrenmelerdir. Öğretmen bu bilgileri gözlemleri sonucunda elde eder. Her öğrencinin en iyi öğrenme yolunu bularak o yolu açar ve orada ilerlemeyi kolaylaştırır.
Özel durumu olan öğrenciler: Sınıfta kültürel farklılıklar olabilir. Farklı etnik köken ya da çevrelerden gelen, konuştuğumuz dili anlamakta güçlük çekenler ve bunun yanında engelli öğrenciler olabilir. Bu yüzden öğrenciyi düşünerek anlatımımıza dikkat etmeliyiz.
Giriş Yeterlilikleri: Öğrencilerin ön bilgileri, ilk kavramları ve sahip oldukları kavram yanılgıları büyük önem taşımaktadır. Bu nedenle öğretmen ilk olarak öğrencilerin konu veya kavramla ilgili ön bilgileri, ilk kavramları ve sahip oldukları yanılgılar hakkında bilgi sahibi olması gerekmektedir. Öğrenciler anlatılacakları önceden biliyor olabilir ya da öğrenciler, öğretmenin anlatacaklarını kavramak için önkoşul niteliğindeki çok temel yeterliliklere bile sahip olmayabilir. Hedef kitlenin hâli hazırda ne bildiklerini ölçerek olduğunu ölçerek uygun ortam ve materyaller seçilebilir.
Sosyoekonomik düzeyleri : Üst düzey, orta düzey ve normalin biraz altında kalan sosyoekonomik düzeydeki öğrenciler bulunmaktadır.
2.HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
Hedef: Hedef kitle analiz edildikten sonra, dersin hedeflerini belirleyebiliriz. Bu bağlamda "öğrenci bu dersten sonra ne öğrenmiş olacak?" sorusu bize madde yapısı ve özelliklerini tanıma, anlama ve gözlem yapma cevaplarını verirler.
Hedef Davranışlar:
1)Sİte kavramının öğrenilmesi;
2)Bilgisayar üzerinde, site inceleyerek farkındalığı oluşturmak.
3)Model ve şekilleri kullanarak site yapısının oluşturabilmek.
2)Bilgisayar üzerinde, site inceleyerek farkındalığı oluşturmak.
3)Model ve şekilleri kullanarak site yapısının oluşturabilmek.
Kabul edilebilir performans durumları: Öğrenciler bu dersten başarılı olabilmek için sınavlarda ve uygulama saatlerinin toplamında %65 başarı göstermek durumundadır. Bu oran öğrencinin kabul edilebilir performans durumu olarak belirlenir.
3.ÖĞRETİM YÖNTEM MEDYA VE MATERYALLERİN SEÇİMİ
Elde edilebilir materyallerin seçimi: Dersin daha iyi kavrayabilmeleri için projeksiyon cihazı, akıl tahta ve bilgisayar gereklidir. Yazılı kaynaklar(ders kitabı, çalışma kitabı, alıştırma kitabı, periyodik cetvel vb).
Var olan materyallerin elden geçirilmesi: Dersle ilgili teknolojik materyallerin kontrolü yapılır ve problemlerin olup olmadığı incelenir varsa problemlerin giderilmesi için çalışılır. Öğrencilerin oturma düzenleri, öğretmenlerini görebilecek şekilde olmalıdır. Özel duruma sahip (algılama,görme,duyma yetersizliği olan) öğrenciler için önceden yer ayarlanmalıdır. Öğrenciler tahtayı rahatlıkla görebilmelidir.
Yeni materyallerin tasarlanması: Bir etkinlik kağıdı hazırlanır.Periyodik cetvel çıktısı dağıtılır. Öğrencilerden boş bırakılan yerlerin doldurulması istenir. Cevapların sınıfça tartışılması sağlanır.
4.MEDYA VE MATERYALLERİN KULLANIMI
Materyal ve ortamın hazırlanması: Sınıfta başarı düzeyini artırmak için, öğretim yöntem ve tekniklerini, araç ve materyalleri etkili biçimde kullanmalı. Öğrenciye verilecek resimlerin ve testlerin hazırlanması. Bilgisayardaki görüntünün tüm öğrenciler tarafından rahatlıkla görülebilmesi için öğrencilerin oturma düzeni, yansıtma yüzeyini ve hocayı görebileceği şekilde düzenlenmelidir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder